Weaver na tržištu Kanade
Weaver komunikaciona platforma zasnovana na veštačkoj inteligenciji, našla je primenu u više banaka i finansijskih institucija, kako u zemlji, tako i u regionu. Upravo su ove uspešne implementacije preporučile Weaver kanadskom tržištu i bile su povod za poziv od strane Samuel Associates kompanije i Telfer School of Management iz Otave da budemo glavni govornici i sponzori događaja „The Future of Banking, Technology and Credit Unions“.
Finansijska industrija je jedna od prvih koje je digitalna transformacija promenila, zato što su korisnici postali više zahtevni i promene u njihovom ponašanja su uticale na to da im se banke i ostale finansijske institucije brzo prilagođavaju. Prve promene su se desile u delu brige o korisnicima, što je dalje vodilo ka daljoj automatizaciji procesa. Drugo, pojavili su se i fintech kompanije koje su naterale banke da izađu iz svoje zone komfora i da počnu tu „digitalnu igru“. Neki najbolji primeri digitalnih banaka kao što su DBS Singapurska banka ili Tatra banka iz Slovačke, govore da digitalno stečeni korisnici donose mnogo više prihoda od novih korisnika koji su to postali na fizičkim lokacijama banke, i da biti digitalna banka podrazumeva digitalizaciju svih nivoa, od frontend-a do backend-a, tako da se digitalne banke oslanjaju upravo na AI.
Kako se danas sve vrti oko korisnika, a najveću grupu korisnika finansijskih institucija uglavnom čine milenijalci (ili će uskoro činiti), kompanije treba da budu svesne činjenice da će upravo milenijalci držati najveći deo svetskog bogatstva, da oni mnogo brže menjaju banke, kao i način komunikacije sa kompanija. Kako svetske analize pokazuju da već 60% milenijalaca koristi chatbotove, a da je 70% njih doživelo pozitivno iskustvo, predstavili smo kanadskom tržištu važnost ovih činjenica i kako Weaver može da im pomogne kao sveobuhvatni kanal komunikacije koji dovodi do novih korisnika, kao i do povećanog zadovoljstva kod postojećih.
Kreditne unije u Kanadi su veoma zastupljen vid finansijskih institucija, i upravo su one pokazale najviše interesovanje za ovakav događaj. Širom Kanade postoji 240 kreditnih unija koje deluju na preko 1.750 lokacija. Da bi ostale konkurentne u finansijskom sektoru, kanadske kreditne unije treba da usvoje nove tehnologije i strategije za klijente kako bi pružili kvalitetne usluge svojim članovima, kako sada, tako i u budućnosti. Konferenciju je otvorio Goran Samuel Pešić, predsednik i izvršni direktor Samuel Associates kompanije, kome se pridružio i Greg Richards, vanredni profesor iz Telfer School of Management, Univerziteta iz Otave. Konferenciju je podržala Asocijacija Kreditnih Unija Kanade, a zamenik predsednika, Michael Hatch dao je osvrt na aktuelna dešavanja na tržištu kreditnih unija u Kanadi. Moderator konferencije je bio gospodin Jerry Pitzul, takođe iz Samuel Associates kompanije.
Senior Partner za IBM sigurnosne servise i finansijske usluge, Stewart Cawthray, bio je gost predavač i govorio je o načinu na koji kreditne unije mogu da se pripreme kako bi prihvatile rešenja zasnovana na veštačkoj inteligenciji, kao i druga napredna rešenja koja im mogu pomoći u održanju pozicije u industriji.
Nakon kratkog predstavljanja, naših predstavnika, naš CEO Nebojša Bjelotomić održao je prezentaciju na temu promena na finansijskom tržištu, promeni ponašanja korisnika i kako Weaver može biti idealno rešenje za generacije koje predstavljaju najveću grupu korisnika kreditnih unija. Milen Janjić, direktor Sektora za razvoj softverskih proizvoda, detaljno je predstavio naše rešenje, pričao o prednostima upotreba našeg rešenja, njegovim karakteristikama, kao i o brojkama koje govore o pozitivnim stranama upotrebe našeg rešenja. Milen je činjenicama da je Weaver prvi multi-jezični i voice bot u CEE regiji, da 27% korisnika koji koristi Weaver chatbota ne koristi druge digitalne kanale kompanije i da je potrebno samo 3 meseca do implementacije rešenja, prisutne veoma zainteresovao i podstakao da aktivno učestvuju i postavljaju pitanja. Predstavili smo i demo našeg rešenja, kao i video studiju slučaja, koji je bio odličan uvod za video uključenje, Nebojše Jovanovića, Direktora divizije za Digitalno bankarstvo i proizvode, Raiffeisen banke. Nebojša je prisutnima predstavio kako smo implementirali naše rešenje koje je dobilo naziv Rea (Raiffeisen Bank Assistant). Takođe, predstavio je sve faze njihovog virtualnog asistenta Rea-e, koje je odgovore mogla da pruži na početku, a koliko je napredovala za skoro dve godine i postala jedan od naprednijih botova u Evropi.