Robotska Automatizacija Procesa (RPA)
Robot je softver koja replicira radnje čoveka u interakciji sa računarskim sistemom, sa ciljem ubrzanja procesa, smanjivanja greške i ostvarivanja uštede.
Šta je RPA?
Kako mi to radimo?
Otkrivanje poslovnih procesa
Pružanje uvida u to
kako korisnici rade i kako procesi
mogu da se poboljšaju
Snimanje aktivnosti korisnika kako bi se otkrilo kako oni komuniciraju sa desktop aplikacijama.
Alati za merenje i izveštavanje o korisničkim procesima.
Postavljanje na malom broju desktop računara za jednokratnu reviziju.
Unapređenje poslovnih procesa
Pojednostavljuje, optimizuje i automatizuje korisničke procese, poboljšavajući performanse korisnika
Automatizuje ručne procese, modifikuje korisnički interfejs i dodaje proceduralne smernice tokom bilo kog operativnog radnog toka.
Radi sa bilo kojom tehnologijom i sa bilo kojom aplikacijom (owned ili third party)
Monitoring poslovne aktivnosti
Nadgledanje
poslovne aktivnosti
iz perspektive korisnika
Pruža ugrađene izveštaje i prikaze koji pomažu u proceni i izveštavanju o korisničkim aktivnostima.
Prikuplja informacije za celu radnu snagu za agregirano izveštavanje ili filtrira i pregleda po grupi, timu ili regionu.
Kada se koristi?
Gde se koristi?
Šta pruža RPA?
Za razliku od drugih, tradicionalnih IT rešenja, RPA omogućava organizacijama da automatizuju uz delić troškova i vremena koje su prethodno trošili. RPA je takođe nenametljive prirode i koristi postojeću infrastrukturu bez nanošenja smetnji u osnovnim sistemima, što bi bilo teško i skupo zameniti. Sa RPA, efikasnost troškova i usklađenost više nisu operativni troškovi već nusprodukt automatizacije. (UiPath)
PRIMER: OTVRANJA RAČUNA U BANKAMA ZA MSP
Kreiranje računa za SMB korisnike i ubacivanje relevantnih podataka
REFERENCE
BANKING
Unicredit bank u Srbiji je koristio RPA kako bi prevazišao limite core bankarskog sistema. RPA je bio deo strategije okrenute korisnicima.
Societe Generale imao je fokus na automatizaciji back office procesa. Saga je implementirala nekoliko procesa i obučila zaposlene.
Banka Intesa je najveća banka u Srbiji. Jedan proces štedi 13.5 fte (Full-time equivalent - jedinica koja se koristi za stepen "iskorišćenosti" resursa na projektu/procesu/zadatku) po danu.
Erste banka je automatizovala back-office procese kako bi ubrzala i poboljšala operacije. Neki od procesa su doneli uštedu od 3 fte/dnevno
LOGISTIKA
Kuhne Nagel je druga najveća logistička kompanija na svetu. Nakon 9 meseci RPA je ostvario uštede od 67 fte. Target je 400 fte za dve godine .
TELEKOMUNIKACIJE
VIP Mobile automatizovao je revizorsku kontrolu i pronašao primenu RPA rešenja i u prodajnom i logističkom sektoru. Automatizacijom SAP procesa u kompanijama VIP Mobile i A1 grupi (Telecom Austria), automatizacija internih procesa u SAP aplikacijama je obezbeđena ušteda vremena zaposlenima, čiji je fokus preusmeren na važnije zadatke od unosa podataka u SAP.