Količina podataka koje kompanije prikupljaju u današnje vreme je nesaglediva. Međutim, kompanije često ne koriste pun potencijal podataka koje imaju. Primena različitih analitičkih modela omogućava kompanijama da iskoriste pun potencijal resursa koje imaju. Modelima mašinskog učenja klijenti mogu da se segmentišu prema ponašanju koje ispoljavaju ka kompaniji, prilikom korišćenja različitih kanala i proizvoda kompanije. Poznavanjem segmenata u kojima se klijenti nalaze, kompanije mogu da unaprede svoj pristup ka klijentu personalizovanjem ponuda i kampanja koje šalju.
Takođe, različiti prediktivni modeli uče na osnovu prethodnog ponašanja klijenata, a zatim predviđaju mnogobrojne parametre od interesa. Na primer, koja je sledeća najbolja ponuda za klijenta (Next Best Offer), koju će vrednost klijent da donese u budućnosti (Customer Lifetime Value), da li će da postane premium klijent ili da prestane sa korišćenjem proizvoda, odnosno usluge kompanije (Churn prediction).
Na ovaj način kompanije ne samo da integrišu podatke sa svih dostupnih izvora, već dobijaju vredne zaključke, zahvaljujući primeni veštačke inteligencije, koja ukazuje na korelacije u podacima. Zahvaljujući ovim zaključcima, kompanije neguju odnos sa postojećim klijentima i povećavaju bazu lojalnih klijenata slanjem sadržaja koji je relevantan upravo za svakog od njih.
Napredni modeli mašinskog učenja su pored klijenata koji su fizička lica okrenuti i klijentima koji su privredna lica – korporacije, mala i srednja preduzeća. Prediktivni modeli pružaju mogućnost izračunavanja rizičnosti ovog tipa klijenta za budući period. Kada kompanija zna koji će klijenti postati rizični, u stanju je da pravovremeno reaguje, preduzme preventivne mere i umanji uticaj postojećeg ili potencijalnog problema na svoje poslovanje.
Korišćenjem CRM rešenja zasnovanih na veštačkoj inteligenciji, kompanije utiču na poboljšanje kako internih procesa, tako i odnosa prema klijentima. Ova rešenja omogućavaju sticanje prednosti kompanije na domaćem i globalnom tržištu, zahvaljujući potpunom korišćenju potencijala svojih resursa, automatizaciji procesa i reagovanju u realnom vremenu, korišćenjem najsavremenijih tehnologija.