Postoji li škola za IT prodavca?
Ukoliko si mlad i na životnoj raskrsnici, želiš da ostvariš blistavu karijeru… samo su neke od floskula koje mlad čovek sluša i bez iskustva, najčešće i bez kritičkog mišljenja srlja u nepoznato. Kada smo kod konkretnih IT ponuda, najveći procenat se odnosi na škole programiranja, dok su ostali potencijali koje ova industrija nudi, skoro pa neiskorišćeni.
Nadolazeće generacije, koje su rođene u vreme moderne tehnologije i nisu je tek u svom odrastanju usvajale, sposobne su za korak dalje. Veliki su talenti za multitasking i šteta je gurnuti ih u okean kucanja kôda. Jedan takav multi talenat sposoban je da mnogo više uči i svoje znanje referira na iskustvu starijih. To ga onda kvalifikuje za mnoge pozicije u jednoj IT kompaniji, a sa jedne takve, perspektivne, ja danas pišem – Account Manager u sektoru Prodaja za privatni sektor, kompanije Saga.
Ipak, da krenem o svom razvojnom putu. Posle završenog FON-a i zaposlenja u Agenciji za investicije grada Beograda, inicijacija u Sagi je bila na poziciji Bid Manager. Upravo s tog mesta vi sagledavate jednu kompleksnu sliku i osetite ono što se krije ispod haube. Tu sam kalio zanat tri godine, a želja za ne manje dinamičnim poslom mi je ambiciju fokusirala na klijente iz raznih industrija. Takav način rada više odgovara mom karakteru, pa čak posao obavljam i van radnog vremena, jer imam motiv da svako novo poznanstvo donosi novo znanje, veštine i korisne informacije.
Smatram da nisam pronašao sveti gral, ali jesam uspešan modus operandi. Dosta vremena provodim na društvenim mrežama i razmenjujem informacije brzinom koja je ranije bila nezamisliva. To mi daje prednost da u svakom trenutku vladam materijom koja mi se postavlja kao zadatak. Ljudi s kojima razmenjujem iskustva su često kolege sa studija, ali i iskusne kolege iz Sage, koji su takođe orni da pomognu u svako doba.
Dakle, da pokušam da dâm odgovor na pitanje iz naslova. Prava istina je da na žalost, škola ne postoji, ali postoje pionirski pokušaji u Sagi da neformalno to i postane – škola. Kroz dva uspešna projekta sa sufiksom „akademija“, mladi ljudi su dobili priliku da se upoznaju sa zanimanjima za koje ne postoji formalno obrazovanje. Najbolji polaznici su dobili priliku za obavljanje prakse i što je najvažnije, zaposlenje! To nam daje vetar u leđa da sprovodimo ovakve akcije i u budućnosti.
Zašto imamo potrebe za novim zanimanjima i potrebu da reformišemo naš obrazovni sistem? Promene su deo prirodnog procesa, pa samim tim i transformacije biznisa. Svedoci smo velikih promena, trendova i više nije pitanje kako se spremiti za digitalnu revoluciju, jer mi već duže vreme koračamo sinhrono, nego je pitanje kako na najbezbolniji način transformisati industrijski model poslovanja, u digitalni. Pošto je osnovni resurs digitalnog doba informacija, mi se trudimo da istu podelimo sa svojim klijentima kroz konsalting usluge. Generišemo potpuno nove vrednosti za njih i svoja rešenja, a naročito ona koja razvijamo „od nule“, prilagođavamo njihovim potrebama i dajemo dodatnu vrednost.
Školovan kadar u formi u kakvoj ga poznajemo ne postoji, ali svakako zanimanje koje sam izabrao jeste u duhu vremena i na hridu je nadolazećeg talasa poželjnih pozicija.