FMCG Brand Forum- centralna konferencija o marketingu FMCG brendova održana je 1. i 2. juna u organizaciji Instore-a, koja ima za cilj da predstavi najbolje, najaktuelnije i najefektnije primere i strategije u domenu FMCG marketinga i predstavi najnovije marketinške pristupe u svetu, regionu i Srbiji. Naša kompanija je bila veliki sponzor ovog događaja.
Tom prilikom, naš kolega Nenad Matijaševic imao je izlaganje na temu “Kako potrošač odlučuje”, gde su u fokusu bila pitanja:
-Kako na najbrži način upoznati potrošačke navike svakog individualnog kupca i ponuditi mu u pravom trenutku ono što je njemu potrebno?
-Kako da se odluči baš za vas i vašu ponudu i kako zadržati njegovu lojalnost?
Ovom prilikom Nenad je istakao da svaki pojedini korak u procesu donošenja potrošačkih odluka igra važnu ulogu. Da bi preduzeća maksimizirala dobit, neophodno je da obrate pažnju na svaku fazu postupka kupovine, pošto se potrošači ne odlučuju samo prosto za kupovinu. Njihovo ponašanje pre kupovine određuje mnogo različitih činilaca, a previše preduzeća se fokusira na optimizaciju samo određenih koraka – poboljšanje checkout procesa u slučaju on line shopa ili na privlačenje kupaca putem SEO-a ili PPC-a, itd. – bez sagledavanja svih činilaca u tom procesu.
Kada je reč o fazama procesa donošenja odluka potrošača Nenad je naveo 5 najvažnijih: prepoznavanje potrebe (svest), traženje informacija (istraživanje), evaluacija proizvoda (razmatranje alternativa), odluka o kupovini (konverzija) i evaluacija posle kupovine (dovodi do ponovne kupovine).
Takođe, Nenad je istakao značaj i primenu mašinskog učenja i veštačke inteligencije u retailu i ključne benefite primene ovih tehnologija. Retail industriji je predstavljeno par primera za primenu mašinskog učenja koji poboljšava poslovanje kompanija: predviđanje lokacije za prodavnice i objekte, predviđanje potražnje i cena proizvoda za određenog kupca, up-selling i cross-selling, donošenje odluka o promeni cena.
Trenutno je većina savremenih kompanija počela da se oslanja na rešenja bazirana na veštačkoj inteligenciji, koja prediktivnoj analitici daju novi život i pretvaraju ih u vrlo uspešan instrument za dobijanje informacija i predviđanja u cilju donošenja pravovremenih poslovnih odluka pogotovo u granama kao što su retail, e-commerce i marketing.
Na kraju je istakao da veštačka inteligencija postaje gorivo za vođenje poslovnih odluka preduzeća i predviđanje njenog uspeha u budućnosti, a sa obzirom da ritejleri podatke već poseduju, jedino preostaje je da izaberu kvalitetnog partnera.