Studenti iz celog sveta rešavali Weaver case
"Long case" ovogodišnjeg BBICC je bio Sagina softverska platforma "Weaver"
Sigurno ste i sami svedoci činjenice da u poslednjih nekoliko godina, naša mlada pamet, gde god da se pojavi na nekom inostranom takmičenju, vraća nam se visoko rangirana i u najboljem slučaju sa nekom od medalja? Ovog puta vam pričamo o čitavoj organizaciji mladih i perspektivnih studenata, koji su u samom vrhu svetskog takmičenja pozicionirani u prvih 10.
Dobro ste čuli! Naš BBICC (Belgrade Business International Case Competition), iza čijeg imena stoji profesorka Vesna Damnjanović i vrhunski talenti sa Fakulteta organizacionih nauka, već sedmi put za redom su domaćini prestižnog takmičenja u rešavanju studija slučaja.
Ma koliko svi mi zajedno uživali u salvama uspeha naših najmlađih, moramo da budemo u jednu ruku zahvalni, a u drugu i odgovorni kao društvo prema tom trudu i zalaganju. Moramo da budemo oslonac i podrška, a kompanija Saga New Frontier Group, kao jedan od strateških partnera konferencije, to neupitno jeste. U svojoj trodecenijskoj karijeri, uvek je bila oslonac mladim stručnjacima i nezaobilazna stanica u kojoj su se upijala iskustva za dalje – do „silikonske doline“; ali ne ove naše.
Tako je i ovog puta bilo, tokom prethodnih sedam dana, 19 ekipa sa renomiranih svetskih univerziteta i jedna domaća ekipa, rešavale su zadatke strateških partnera i najveći zalogaj ostavili za kraj, za poslednja 24 sata. Sagina kognitivna softverska platforma bazirana na veštačkoj inteligenciji, odnosno domaći proizvod svetskog kalibra, koji osavremenjuje način komunikacije, čiji je zadatak da zbližava pružaoce i korisnike usluga, popularni chatbot „Weaver“, bio je tema oko koje su se lomila koplja za prva mesta.
Pored Sage, strateško partnerstvo su pružile i druge kompanije iz IT branše, poput TeleGroupa i Schneider Electrica, ali i veliki svetski gigant-brend Coca Cola.
Da ovo takmičenje zaista ima jedinstven karakter i težinu svedoči i činjenica da je glavna motivacija ovim ljudima – izazov. Nisu u pitanju nagrade i bilo šta u materijalnom smislu, već jedinstvenost zadatka na kome rade, gde mogu sebe i svoju stručnost da izlože velikom testiranju. Taj uslov je BBICC ove godine definitivno i ispunio izabravši izazovne teme, a posebno globalno aktuelne iz oblasti informacionih tehnologija, kao što su digitalna transformacija i njeni vodeći sledbenici, veštačka inteligencija i mašinsko učenje.
Stručni žiri, sastavljen od predstavnika kompanija koje su davale zadatke, stručnih saradnika i zamenik predsednika upravnog odbora Raiffeisen banke, Petar Jovanović, jednoglasno su rangirali prve tri ekipe 1) Lazaridis School of Business and Economics, sa univerziteta Wilfrid Laurier iz Kanade 2) FEP Economics and Management sa Porto univerziteta iz Portugala i kao 3) John Molson School of Business sa univerziteta Concordia, takođe iz Kanade.
- Vrlo sam zadovoljan našim učešćem na ovom takmičenju zato što smo dobili više od očekivanog. Osnovna ideja je bila da čujemo od mladih ljudi njihovu perspektivu na neke biznis probleme koji nas muče, a oni su nam dali čak i više od toga‚ zato što su razmišljali u potpunosti van nekih granica koje često nameće dnevno poslovanje. Razmišljali su kao što to oni sami jesu, a to je kao mladi ljudi koji su neko ko će biti budućnost i neko ko će biti korisnik do koga nam je najviše stalo. – rekao je Nebojša Bjelotomić, generalni direktor Sage.