KAKO BANKE MOGU DA SE OSLONE NA SVOJE PREDNOSTI I POBEDE FINTECH KOMPANIJE
Prenosimo vam tekst Kristine Knežević, vlasnika proizvoda u našoj kompaniji, za Retail Banker.
Tekst je u potpunosti preuzet sa Retail Banker-a
Generacija Z čini 40 procenata svih potrošača, dok samo 47 procenata ove generacije koristi veliku banku. Da bi se istakle, banke moraju da se fokusiraju na nove pristupe za postizanje vrednosti za ovaj rastući segment. FinTech kompanije su bile uspešne u generaciji Z jer nude jednostavna i efikasna rešenja. Banke moraju da ulažu u mobilno bankarstvo i više opcija za self-service kako bi oponašale lakoću zasnovanu na tehnologiji koju nudi FinTech.
Prema globalnoj konsultantskoj firmi za menadžment McKinsey, do 2025. godine između 10 i 40 procenata profita banke može biti ugroženo zbog širenja FinTech kompanija. Banke često, kako bi se proaktivno kretale napred, pronalaze načine saradnje sa najperspektivnijim FinTech kompanijama. Čak se i u tradicionalnim bankama sistem interakcije sa klijentima menja, pošto se najveći deo posla prebacuje na digitalne kanale. Tradicionalna banka sa filijalama, redovima i papirom postaje zastarela.
Neke od najvećih banaka zatvaraju filijale koje su ranije opsluživale i korporativne i fizičke klijente. To ima smisla, jer većina ljudi sada koristi internet bankarstvo, mobilne aplikacije i pozivaju korisničke servise telefonskim linijama sve manje i manje, preferirajući online komunikaciju.
FINTECHS – USPEŠNI PRIMERI
Revolut je FinTech startup osnovan u Velikoj Britaniji 2015. godine. Glavna prednost je korišćenje međubankarskih deviznih kurseva, koji su obično 2-3% jeftiniji od standardnog kursa banke. Takođe je moguće besplatno podići novac u inostranstvu i dobiti sveobuhvatno putno osiguranje u roku od nekoliko klikova u aplikaciji za samo 1 € dnevno.
Ant Financial je razvio mrežno pozajmljivanje „3-1-0“, tj. uslugu koju karakteriše 3-minutni proces prijave i odobravanje zajma od jedne sekunde i sve sa nultom ručnom intervencijom. Tokom proteklih pet godina obezbeđeni su zajmovi za preko 4 miliona malih i mikro preduzeća i preduzetnika, pomažući im da se izbore sa nedostatkom kapitala, omogućavajući im da opstanu i rastu.
PREDNOSTI BANKE
Iako su FinTech kompanije sve fleksibilnije i fleksibilnije u odnosu na tradicionalne finansijske institucije, banke i dalje imaju neke velike prednosti – visok nivo poverenja klijenata, stručnost, veliku bazu podataka o klijentima i ogromne količine podataka. Da bi iskoristile ove prednosti, banke moraju da koriste sve podatke o klijentima i reaguju na osnovu događaja u stvarnom vremenu. Banke koje se bave podacima moraju koristiti analitiku podataka i arhitekturu Big Data da bi donele informisane odluke i profitabilnije služile svojim klijentima i pojednostavile svoje poslovanje.
Podaci koje banke mogu koristiti da povećaju svoju profitabilnost uključuju finansijske podatke preduzeća, kvalitativne podatke o klijentima, podatke o ponašanju, transakcijama i istoriji korišćenja kredita. Uspostavljanje centralizovanog sistema koji sistematski i dosledno hvata ove nestrukturirane podatke prvi je korak u ovom procesu. Kako banke počinju da struktuiraju centralizovane podatke, moraju da ih temelje u osnovnim poslovnim principima identifikujući koja su poslovna i operativna metrička stanja ključna za organizaciju. Da bi bila banka zasnovana na podacima, bankari moraju da usklade glavne poslovne ciljeve i prioritete sa korisnim i delotvornim uvidima.
KAKO SE BORITI SA FINTECH KOMPANIJAMA
Ne borite se protiv njih, sarađujte s njima
Ogromne globalne banke poput Goldman Sachsa, JP Morgan-a i CitiGroup-a sada su najveći FinTech investitori na planeti. Svoju budućnost nastoje da osiguraju veštačkom inteligencijom i rešenjima mašinskog učenja. Ovo se takođe primenjuje na manje banke kroz saradnju sa lokalnim FinTech kompanijama i kompanijama koje razvijaju rešenja za bankarsku industriju.
Automatizacija procesa putem AI
Automatizacijom procesa dobija se više vremena za kreativne i složene zadatke. 46% velikih FinTech kompanija smatra da je veštačka inteligencija jedna od najrelevantnijih tehnologija za nove investicije. I postoji dobar razlog za to. Veštačka inteligencija i prediktivna analitika postali su presudni u pomaganju kompanijama da ostvare konkurentsku prednost.
Upoznajte svog kupca
Banke moraju da ciljaju klijente pomoću prilagođenih ponuda isporučenih na željenom kanalu na osnovu događaja u stvarnom vremenu. Podaci o klijentima moraju da se skladište centralno i njima se rukuje sa jednog mesta. Na taj način banke će pružati personalizovanije usluge određivanjem optimalnog broja kanala (ili preferiranog kanala) za komunikaciju. Kupci očekuju personalizovanu komunikaciju, u optimalnom vremenu na optimalnom uređaju. To je prednost iskustva sa Opti-kanalom – personalizovani pristup, relevantne ponude i blagovremena komunikacija. Opti-kanal pruža takvo iskustvo koristeći geolokaciju, veštačku inteligenciju i prediktivnu analitiku. Procesi su automatizovani, a ljudski resursi se efikasnije koriste.
Digitalna platforma kao alat za kupovinu korisnika
Banke moraju da imaju strategiju digitalne mape puta da bi se potpuno razvile i transformisale svoje digitalne platforme i rešenja. Primenom čitavog niza digitalnih proizvoda banke mogu da poremete ne samo lokalno tržište, već i regionalna tržišta. Koncept nove digitalne platforme omogućava postojećim i novim klijentima da podnesu zahtev za bilo koji finansijski ili nefinansijski proizvod (npr. Gotovinski zajam) bez posete filijali. Svi potrebni dokumenti mogu se učitati preko digitalne platforme. Ceo proces, koji se završava novcem na računu klijenta, traje samo 30 minuta. Na ovaj način banke odgovaraju na potrebe klijenata omogućavajući im da završe čitav proces na mreži, bez posete filijali.