Generacija Z čini 40 procenata svih potrošača, dok samo 47 procenata ove generacije koristi veliku banku. Da bi se istakle, banke moraju da se fokusiraju na nove pristupe za postizanje vrednosti za ovaj rastući segment. FinTech kompanije su bile uspešne u generaciji Z jer nude jednostavna i efikasna rešenja. Banke moraju da ulažu u mobilno bankarstvo i više opcija za self-service kako bi oponašale lakoću zasnovanu na tehnologiji koju nudi FinTech.
Prema globalnoj konsultantskoj firmi za menadžment McKinsey, do 2025. godine između 10 i 40 procenata profita banke može biti ugroženo zbog širenja FinTech kompanija. Banke često, kako bi se proaktivno kretale napred, pronalaze načine saradnje sa najperspektivnijim FinTech kompanijama. Čak se i u tradicionalnim bankama sistem interakcije sa klijentima menja, pošto se najveći deo posla prebacuje na digitalne kanale. Tradicionalna banka sa filijalama, redovima i papirom postaje zastarela.
Neke od najvećih banaka zatvaraju filijale koje su ranije opsluživale i korporativne i fizičke klijente. To ima smisla, jer većina ljudi sada koristi internet bankarstvo, mobilne aplikacije i pozivaju korisničke servise telefonskim linijama sve manje i manje, preferirajući online komunikaciju.