Ubrzanje digitalne transformacije i performanse aplikacija u turbulentnim vremenima
Digitalne usluge i aplikacije su zauvek promenili ljudsko ponašanje
Tokom svakog budnog trenutka u našim životima u interakciji smo sa nizom aplikacija koje nam isporučuju određena digitalna iskustva. Uglavnom nismo ni svesni koliko ta iskustva utiču na naše živote i u kojoj meri se oslanjamo na njih. Na ovaj način upotreba digitalnih usluga je postala nastavak ljudskog ponašanja, impulsivna, podsvesna radnja – “digitalni refleks”.
Istraživanje koje već tri godine sprovodi kompanija AppDynamics (od skoro je deo Cisco familije) istražuje ponašanje korisnika, njihove stavove i očekivanja od digitalnih servisa. Po poslednjem izveštaju iz 2019. godine apetit za digitalnim uslugama raste, jer ljudi svakodnevno koriste sve veći broj aplikacija. U stvari, postale su toliko integrisane u naš svakodnevni život da su anketirani ispitanici svakodnevno koristili 4 puta više aplikacija nego što su bili svesni toga.
Kada se očekivana iskustva ne isporuče zbog bilo kakvog problema u funkcionisanju, korisnici to primete. Štaviše, posledica može da bude nepopravljiva šteta ne samo za brend, već i za poslovanje u celini.
Zato je važno da u eri digitalnog refleksa pružaoci usluga razumeju da prvoklasne performanse i besprekorno korisničko iskustvo nisu više nešto čemu se teži, već su ultimativni za postizanje poslovnih rezultata.
Čak 69% korisnika je reklo da refleksno koriste digitalne usluge, po automatizmu, sa veoma malo svesti o tome.
Šta se dešava kada globalna zdravstvena kriza preko noći izazove ogromnu reorganizaciju IT resursa?
Krajem 2019. godine, dok smo već bili usred četvrte industrijske revolucije (koja je donela mašinsko učenje, veštačku inteligenciju i robotizaciju), globalna pandemija COVID-19 je promenila sve. Više-manje preko noći svet je počeo da radi od kuće, u broju koji nije viđen nikada do tada. Kompanije su bile prinuđene da redefinišu postojeće ili razviju nove modele poslovanja.
Nema sumnje da će i nakon smirivanja pandemije neki trendovi ostati u masovnijoj upotrebi nego pre: rad od kuće, digitalizacija korisničkih usluga, digitalna trgovina, beskontaktna isporuka dobara, upotreba online i platformi na zahtev, itd…
Kompanije moraju da revidiraju pristup korisničkom iskustvu. Prvi utisci se stvaraju online, odnosi se forsiraju kroz aplikacije i odluke o kupovini se donose na osnovu digitalnog iskustva. Korisničko iskustvo je danas pre svega digitalno.
Zato je sada važnije nego ikada da digitalne usluge (i brendovi koji stoje iza njih) korisnicima pruže personalizovani sadržaj i iskustvo svetske klase, da prepoznaju i nagrade lojalnost potrošača, pa (zašto da ne) i kompenzuju loše digitalno iskustvo.
Nezadovoljni korisnici mogu da unište brend
Očigledno je da je nastupio prelomni trenutak za mnoge brendove. Moraju da počnu ozbiljno da uzimaju u obzir digitalne performanse ili rizikuju zaostajanje u trci. Naposletku, loše digitalne performanse mogu da unište reputaciju brenda. Više od polovine ispitanika je spremno da plati više za proizvod ili usluge kompanije ukoliko su njihove digitalne usluge bolje od konkurencije. Međutim…
Kako upravljati kapacitetom i performansama istovremeno obezbeđujući besprekorno korisničko iskustvo?
Jasno je da se digitalna transformacija nije usporila niti pauzirala usled globalne zdravstvene krize — u stvari, ubrzala se. Što sugeriše pitanje: Kako proiritizujemo poslovne i IT aktivnosti tokom ovog perioda bez presedana?
Nesumnjivo, IT i biznis lideri neće imati ništa manje izazova ni u mesecima koji su pred nama.
Timovima će biti potrebno više podrške u smislu iskustva sa aplikacijama kako bi iskoristili prednosti u poslovnom smislu.
Pronalaženje alata i rešenja koja će im omogućiti da se približe potrošačima je samo početak u tim naporima. Dodatno, kompanije moraju da stiču uvid u relevantne podatke koji će im pomoći u proaktivnom donošenju odluka kako bi zaštitili poslovanje izloženo trenutnim izazovima, istovremeno ih pripremajući za put koji je pred njima.
Upravljanje lojalnošću i minimizacija rizika kroz nadgledanje performansi aplikacija u praksi znači…
- Donositi odluke i preduzimati akcije bazirane na uvidu u činjenice
- Fokusirati se na performanse aplikacija
- Upoređivati performanse sa željenim poslovnim rezultatima
APM – Ključna tehnologija za trenutnu tražnju za aplikacijama nezabeleženu u dosadašnjoj istoriji
Još jednom ponovimo, u današnjem digitalnom svetu aplikacije više nisu dodatak ili nadgradnja, one su krvotok poslovanja. Korisnici se više ne pitaju da li će nešto da radi – oni to očekuju.
Zato, kada poslovne transakcije budu ugrožene usled prekida, usporenja ili „štucanja“ u digitalnom iskustvu, rezultat može da bude ne samo gubitak prodaje, nego i reputacije i poverenja.
Alati za nadgledanje performansi aplikacija (APM) omogućavaju nadgledanje u realnom vremenu i “ root-cause” analizu problema u funkcionisanju, koji pomažu održavanju aplikacije efikasnom, odnosno poslovanje profitabilnim.
AppDynamics APM pruža potpuni uvid u najkritičnije servise i poslovne transakcije koje čine aplikaciju, omogućujući poslovanju da identifikuje potencijalne probleme, osigura optimalno korišćenje i pruži izvanredno korisničko online iskustvo.
Šta APM meri?
APM uključuje posmatranje ponašanja aplikacije, upoređivanje parametara sa očekivanim vrednostima u realnom vremenu, upozoravanje i prikupljanje podataka na izvoru bilo kakvog problema, analiziranje podataka u cilju procene uticaja na poslovanje i prilagođavanje aplikacije za rešavanje sličnih problema pre nego što utiču na korisničko iskustvo.
Business iQ, prvi te vrste, vrši nadgledanje do nivoa programskog kôda i to prevodi u korelirani prikaz poslovnog učinka, tehnoloških performansi i korisničkog iskustva, tj. daje presek zdravlja poslovanja (Business Health Dashboard). Nadgleda i izveštava o najkritičnijim putanjama unutar aplikacije – identifikuje kritične tačke na kojima korisnici napuštaju aplikaciju usled nemogućnosti da izvrše transakciju. Meri uticaj digitalne investicije i proaktivno upravlja digitalnim poslovnim procesima identifikacijom “uskog grla” pre nego što korisnik primeti degradaciju performansi.
Central Nervous System je koncept zasnovan na korišćenju veštačke inteligencije koji automatizuje detekciju anomalija i “root-cause” analizu. Time se značajno smanjuje MTTR (Mean Time to Repair) i izbegavaju incidenti.
Zašto je nadgledanje aplikacija važno?
Tehnološki svet konstantno evoluira, softverske aplikacije su sve kompleksnije, dinamičnije i distribuirane više nego ikada. Bez obzira koliko kompleksno aplikativno okruženje bilo, korisnici i dalje očekuju da aplikacija radi u bilo koje vreme, na bilo kojem uređaju, sa bilo kojeg mesta na svetu. Ovo čini nadgledanje performansi aplikacija osetljivih za poslovanje presudnim za vođenje uspešnog i konkurentnog poslovanja.
„Besprekorne digitalne performanse su postale standard za svako poslovanje. Pobednici će biti oni koji uspeju da konstantno funkcionišu iznad tog nivoa.“
Jim Cavanaugh
Potpredsednik, APJ
AppDynamics
Zaključci
Kao rezultat digitalne transformacije i aktuelne pandemije otvoreno je novo bojno polje koje je pozicioniralo APM kao apsolutnu neophodnost poslovanja.
Korisnička očekivanja rastu, uporedo sa potrebom za aplikacijama.
Vaša aplikacija je vaš biznis.
Vreme efikasnog funkcionisanja aplikacije je jedini KPI koji se računa u savremenom poslovanju. To će ujedno biti i jedini KPI na osnovu kojeg će se meriti rezultati direktora kompanija za pet godina.
Ceo izveštaj AppDynamicsa, pogledajte na linku.