Zahvaljujući veštačkoj inteligenciji, naši servisi i uređaji postaju sve pametniji, otvarajući veliki prostor za primenu u najrazličitijim industrijama. Jedno od tržišta gde se sve više priča o automatizovanoj komunikaciji jeste bankarstvo, što je dovelo do velike rasprostranjenosti i razvoja chatbotova. Korisnici danas vole individualni pristup, brzinu informacija i mobilnost, a otuda i nastaje potreba da se pametni telefoni učine još pametnijim – integracijom AI asistenata.
Budući da je sve veći broj ljudi prisutan na popularnim chat platformama, mnoge banke započele su razvoj chatbotova u saradnji sa IT kompanijama ili startapima, a sve to u cilju eliminisanja potrebe za odlaskom klijenata u filijalu. Jedan od takvih proizvoda je i chatbot REA koji je beogradska kompanija Saga uz pomoć Weaver platforme razvila za Raiffeisen banku, sa kojim smo se upoznali još početkom prošle godine.
Podatak da je razmenjeno blizu 500.000 konverzacija šest meseci od implementacije ovog servisa govori o brzini adaptacije korisnika na nova rešenja, ali i odličnim povratnim informacijama sa samog tržišta, kao i sve većem broju zadovoljnih i zainteresovanih korisnika. S druge strane, ovo je dobar pokazatelj u kom smeru se domaće bankarsko tržište kreće – korisnici žele individualnost i mobilnost, a na bankama je da to i obezbede.