eCommerce Akademija
eCommerce Asocijacija Srbije okuplja sve činioce digitalnog ekosistema radi zajedničkog unapređenja e-commerce tržišta Srbije i ove godine organizovala je eCommerce Akademiju. Akademija koja se sprovodi u online formi sastavljena je iz 6 edukativnih celina, koje se sastoje od predavanja i Zoom diskusija sa predavačima. Izuzetno nam je drago da je asocijacija prepoznala ekspertizu naših stručnjaka i da su bili predavači u okviru celine posvećenoj Com Experience & Customer Journey.
Naši zaposleni održali su dva predavanja na temu Customer journey-a – naš CEO, Nebojša Bjelotomić uveo je polaznike akademije u priču o korisničkom putovanju, i objasnio kako nam podaci o korisnicima i njihovom ponašanju omogućavaju personalizaciju i stvaranje izuzetnog korisničkog iskustva. Nebojša je polaznicima objasnio da su automatizacija procesa i rešenja zasnovana na veštačkoj inteligenciji neophodna da bi se to ostvarilo. Koleginice Kristina Knežević i Ana Jaćimović su detaljno predstavile eCommerce trendove, koje tehnologije se koriste za postizanje izuzetnih rezultata, kako analizom podataka doći do veće prodaje, zašto je big data koncept neophodan u eCommercu i kako uz pomoć mašinskog učenja doći do personalizovanog korisničkog putovanja.
Takođe, održana je i zoom diskusija na već pomenute teme, uz učešće naših kolega, Zorane Milidrag, Predsednice eCommerce Asocijacije Srbije i Head e-commerce sektora Sport Vision grupe i Marka Mudrinića. Neke od glavnih tema koje su bile pokrivene diskusijom odnose se na važnost korisničkog iskustva, značaj modela mašinskog učenja, važnosti loyalty programa i personalizacije, kao i ulozi chatbota, odnosno kako nam chatbotovi pomažu u ukupnom customer journey-u.
Nebojša je tom prilikom naveo, da ‘’svi mi koji se bavimo pitanjima ecommerce-a bez obzira da li sa strane IT-a ili marketinga, nedovoljno posvećujemo pažnju činjenici da bez obzira što mi svi pričamo kako je ecommerce customer centric, možda nismo svesni koliko korisnik lako može da nam pobegne, jer njegovo strpljenje je u sekundama i jako je bitno da to strpljenje mudro koristimo. Tehnologija je ta koja nam omogućava da se napravi neki efekat pravljenja relacija između sajta i kupca’’. Kristina je takođe istakla, da je bitno pokriti svaki kanal na koji korisnik dolazi, bilo da je fizički ili digitalni. Bitno je da je kompanija svesna da korisnik ostavlja veliki broj informacija o sebi i da kompanija to mora da iskoristi na pravi način, kako bi ga upoznala i sve to kasnije iskoristila da izgradi lojalnost korisnika. A Ana je istakla da nam upravo korišćenje naprednih tehnologija kao što je ML omogućava personalizaciju kontenta i sadržaja, ali i da se radi na tome da kompanija prema svakom korisniku prilagođava pristup.
Takođe, istakli su važnost kvaliteta podataka kojima kompanije raspolažu, i da je loyalty nešto što otključava gomilu podataka o korisnicima i da to predstavlja najefikasniji način da komunicirate sa korisnikom. Istaknuta je i važnosti personalizacije u real time-u, ali i važnost svakog pojedinačnog korisnika.
Kada je reč o chatbotovima, Kristina je navela da chatbotovi svakako predstavljaju jedan od vodećih trendova u oblasti ecommerce-a, navodeći da se Chatbot često gleda kao način da nekom preporuči proizvod ili da prilikom kupovine pomogne kupcu, ali je zanimljiva njegova primena kao support-a, da nakon neke kupovine pružite kupcu odgovarajuću uslugu i pružite im instant odgovore na zahteve, jer to znatno utiče na zadovoljstvo kupaca.