Larisa Zdravković: Chatbotovi su budući najbolji prijatelji kompanija sa velikim bazama korisnika
Danas se sve vrti oko potreba kupaca. Opšti način komuniciranja se promenio u poslednjoj deceniji, pa je logično da se menjao i način komuniciranja prema kupcima.
Na Kopaonik Biznis forumu pričali smo sa Larisom Zdravković, direktorkom korporativnih poslova i komunikacija kompanije Saga New Frontier Group.
U poslednje vreme se dosta govori primeni veštačke inteligencije, postoji i određeni skepticizam, ili strah prosečnog čoveka od promena koje ona donosi. Da li smatrate da je to opravdano?
– Ljudi danas sa zadrškom gledaju na primenu veštačke inteligencije, iako je realnost da se ona već duže vreme primenjuje u svakodnevnom životu pojedinaca, što kroz poslovne procese, ili pak usluge koje svakodnevno, ili povremeno svaki pojedinac konzumira. Dakle, nije više tema šta nam donosi veštačka inteligencija i kako ona menja savremeni način funkcionisanja, jer već nekoliko godina unazad koristimo segmente veštačke inteligencije, a da toga nismo svesni.
Mnoge aplikacije koje danas koristimo, kao što su recimo Instagram, ili Facebook, upravo pomoću složenih algoritama baziranih na veštačkoj inteligenciji prate naša interesovanja i ponašanje na toj društvenoj mreži i na osnovu toga daju predloge za sadržaje koje bi pojedincu mogli biti dodatno relevantni. Danas mnoge aplikacije koje smo usvojili i koristimo ih svakodnevno, zasnivaju veći deo svojih performansi na platformama veštačke inteligencije. Izvesno je da će ona nastaviti da menja koncept funkcionisanja savremenog čoveka, a pre svega kroz dalju transformaciju poslovnih procesa i usluga u svim industrijskim granama, ali sa sigurnošću možemo reci da će njena dalja primena olakšati život savremenom čoveku i da nema razloga za skepticizam.
Koliko su kompanije na našim tržištu spremne da se transformišu u tom smislu? Kakva su vaša iskustva kao jedne od vodećih kompanija u IT segmentu?
– Saga New Frontier Grupa danas pravi veoma složene platforme bazirane na veštačkoj inteligenciji, koje su primenljive u svakoj industriji, svugde u svetu. Dakle, kada je ova tema u pitanju, ukoliko razvijate inovativne softverske proizvode, granica za implementaciju nema. Naše softverske platforme uvezuju se u tzv. inteligentnoj sferi, tako što se međusobno dopunjuju i daju krajnjem korisniku veoma precizne podatke u realnom vremenu. Weaver platforma, na kojoj se kreiraju chatbot rešenja, uspešno je implementirana u nekoliko vodećih bankarskih sistema u Srbiji i regionu. Tu je i softverska platforma zasnovana na geolokacijskim servisima koja ozbiljno pomera granice i analitiku oglašavanja kroz mogućnost slanja personalizovanih poruka potrošačima. Kada pričamo o transformaciji i primeni veštačke inteligencije, bankarski sektor i telekomunikacije svakako prednjače, međutim sve više naših korisnika dolazi upravo iz veoma različitih industrijskih grana, kao što su trgovina, turizam i zdravstvo.
S obzirom na to da dolazite iz sfere marketinga i komunikacija, kako vidite promene koje će primena AI doneti upravo ovoj industrijskoj grani?
– Danas se sve vrti oko potreba kupaca. Opšti način komuniciranja se promenio u poslednjoj deceniji, pa je logično da se menjao i način komuniciranja prema kupcima. Big data i data science danas uveliko pomažu kompanijama da identifikuju način na koji donosimo odluke pri kupovini proizvoda ili korišćenju određenih usluga. Danas se potrebe potrošača menjaju više puta u toku jednog dana, kompanije koje ne budu uvidele da je tzv. consumer experience to što prodaje proizvod, ili usluge, i ne budu se digitalno transformisale, jednostavno neće preživeti. Primena veštačke inteligencije u mnogo čemu odgovara na ovakve izazove, tako što između ostalog, pomaže kompanijama da budu na komunikacionim kanalima gde su njihovi kupci i da im u pravom trenutku ponude ono što im zaista treba.