Primena veštačke inteligencije u retail i finansijskom sektoru
SAGA NA WINDAYS KONFERENCIJI U ŠIBENIKU PREDSTAVILA AI PLATFORME – SELECTA I G#
Zašto baš retail industrija i kakva je tu uloga veštačke inteligencije?
Retail industrija je industrija sa dosta izazova pred sobom, pre svega što u većini zemalja ona čini oko 50% GDP-a. Niske neto razlike u ceni znače da mala poboljšanja u efikasnosti poslovnih procesa mogu da donesu značajne rezultate. Količina podataka u maloprodaji je ogromna, naročito u maloprodajnim objektima, koji imaju visoku frekventnost posetilaca. Industrija sa ovakvim poslovanjem je idealna za primenu veštačke inteligencije, iako je nekada veštačka inteligencija bila rezervisana samo za gigante, kao što je Wallmart u Americi. Sada su AI rešenja pristupačna i za manje kompanije.
Ponašanje potrošača se menja, a navike potrošača su te koje menjaju tehnologiju i tržište, pa samim tim i retail industrija mora da se prilagođava. Današnji potrošač je „tech savvy“, prisutan je na više kanala komunikacije i konstantno ostavlja svoj trag na internetu (digital footprint). Iako se informiše online, svetska istraživanja pokazuju da veliki procenat i dalje preferira da kupovinu obavi u maloprodajnim objektima i ne želi da zavisi od jednog kanala komunikacije.
Ovakve izazove sa kojima se retail, ali i ostale industrije suočavaju, rešava G# platforma zasnovana na veštačkoj inteligenciji, tako što premošćuju jaz između digitalnih i tradicionalnih prodajnih kanala. Ovo naše napredno rešenje, predstavili smo i publici u Šibeniku na WinDays-u, jednoj od najvećih poslovno tehnoloških konferencija u regionu. Naša koleginica Kristina Knežević, Product Owner, predstavila je funkcionalnosti i prednosti naše platforme, kao i da naša platforma funkcioniše na principu „osluškivanja“ wifi signala sa uređaja koji se već nalaze u maloprodajnim objektima. Kristina je naglasila da je u prošlosti bilo dovoljno samo prikupljati podatke i pratiti istorijske podatke, međutim, sada je bitno imati podatke u realnom vremenu i koristiti prediktivnu analitiku kako bi se predvidele potrebe potrošača. Kompanije koje koriste G# platformu, dobijaju mogućnost da utvrde koliko dugo je kupac proveo vremena u objektu, gde se sve zadržavao i koliko često ga posećuje. Kada se ti podaci uporede sa realnom prodajom, kompanije mogu direktno da izmere komercijalni uticaj vaših marketinških kampanja sa realnom prodajom u objektu.
Pored G# platforme, imali smo i prezentaciju o next generation CRM platformi – Selecta.
Što se tiče primene veštačke inteligencije u bankarstvu, najveći uticaj veštačka inteligencija ima na tri segmenta poslovanja finansijskih institucija: odnos sa klijentima, automatizaciju procesa i poboljšanje bezbednosti. Neke od AI inicijativa su smart chatbotovi, virtuelni asistenti, RPA (Robotic Process Automation), analitika glasa, minimizacija rizika i rano otkrivanje prevara.
Imati prave podatke u pravo vreme je ključ uspešne prodaje i upravljanja odnosa sa klijentima, a Selecta bankama upravo to omogućava.
Selecta omogućava odlučivanje u realnom vremenu i korišćenjem preditktivne analitike, daje tačan uvid u ponašanje klijenata. Selecta je razvijena kao modularno rešenje i sastoji se od operativnog, campaign management modula i analitičkog modula koji je zasnovan na Big Data konceptu. Pored 360° pregleda klijenata i automatizovanog procesa prodaje, Selecta nudi i prediktivne modele na osnovu kojih može da se odluči koja je najbolja ponuda za klijenta, kako će se klijent kretati kroz segmente, kao i izračunavanje „customer lifetime value“-a.