REA - četbot baziran na veštačkoj inteligenciji
REA je kompanijski četbot čiji rad je baziran na veštačkoj inteligenciji i na kompletnom razumevanju prirodnog jezika
Dobro došli u 21. vek. Sve njegove dugo najavljivane čari, prikazane kroz fikcije vizionara prethodnih stoleća, sada su konačno otelotvorene u virtualnom asistentu Rea, razvijenog od strane Saginih stručnjaka za najmoderniju i vodeću banku u Srbiji, Raiffeisen.
Da nije reč o svakidašnjoj pojavi, govori i to da je personifikacija Weaver chatbota u kostimu atraktivnog avatara, Rea, otišla za korak dalje, pa tako banka koristi ovaj događaj da iskomunicira dostupnost svih svojih usluga kroz novi vid komunikacije i time ovoj inovaciji dâ novu vrednost i smisao.
Da su postupili na pravi način govori i surova statistika da je eksploatacija ovog kanala od strane klijenata banke, za prvih godinu dana premašila milion konverzacija i da uopšte nije samo forma, već poseduje i svrhu. Četvrtina te konverzacije odlazi na temu „krediti“, da li je reč o ponudi kredita, što je svojevrstan kanal prodaje ili o stanju kredita, što olakšava bančinu brigu o svojim korisnicima, Rea je chatbot koji je zadobio poverenje, ima sentiment i svrsishodan je. Kako bi Aristotel rekao ethos, logos, pathos.
A šta je ispod haube? Drajvuje je Sagina notifikaciona platforma, Weaver, veštaka inteligencija, ali stvarno! Nije buzz, nije hype, već dobro istrenirana mašina koja uči iz prethodnih konverzacija i biva sposobna da oponaša ljudsku konverzaciju. Sagin razvojni tim neprestano radi na usavršavanju ovog proizvoda i unapređuje novim mogućnostima, pa je sada već realno da se komunikacija prilagodi i najmlađoj populaciji, koja je otišla korak dalje i šalje glasovne poruke, koje će ova platforma obrađivati.
Sada prvu liniju podrške klijentima servisira Rea, a zaposleni, koji su do sada radili taj repetitivan i monoton posao, rade na kreativnijim poslovima sa više elana. Takođe, sada i treća smena podrške može da odahne, jer je Rea neumorna i dostupna 24/7/365.
Da pomenemo opet mlađe generacije, koje slobodno možemo nazvati chat generacije, žele instant i žele odmah, sa što manje klikova. S druge strane, njihovi preferirani kanali su bezbrojni, a za banku je prava noćna mora da se prilagodi personalizovanim afinitetima. Tu Weaver/Rea stupa u akciju. Za banku je to jedinstven kanal komunikacije, a za korisnika preferirani – Viber, Facebook Messenger, WhatsApp, Skype… i tome slično. Banka je smanjila troškove, a klijenti su zadovoljniji.
Da zaključimo kako smo i počeli, sa vizionarima prošlog veka. Današnjica, koja je tada bila budućnost, koju smo gledali u Terminatoru ili u Kjubrikovoj Odiseji, nije baš tako strašna. Naučnici su odavno rekli da nikada nećemo toliko spoznati sebe da bismo napravili nešto naprednije od nas samih, pa bojazan od pribegavanju novim tehnologijama i prepuštanju blagodetima tehnologije, nema uvek tragičan kraj.