Završen je i drugi po redu 24-časovni Saga Hakaton
Glavna tema ovogodišnjeg Hakatona bila je Formiranje segmenata korisnika u skladu sa strategijom
Prezadovoljni prošlogodišnjim Hakatonom, i ove godine smo odlučili da podržimo projekat Brand New Engineers, u organizaciji EESTEC LC Beograd.
Na ovogodišnjem Hakatonu održanom 14. i 15. decembra u prostorijama naše kompanije, takmičilo se 27 učesnika podeljenih u 6 ekipa. Učesnici su bili sa Elektrotehničkog fakulteta, Fakulteta tehničkih nauka, Fakulteta organizacionih nauka, Matematičkog fakulteta i Fakulteta Informacionih Tehnologija.
Učesnicima se na samom početku obratili Milen Janjić, direktor Sektora za razvoj sopstvenih softverskih proizvoda, i Milan Jevtić, direktor Softverske divizije.
Milen je istakao značaj Hakatona i edukacije koju učesnici stiču učešćem, ali ne one edukacije koja se uči na fakultetu, već su učesnici imali priliku da nauče kako se stvara softver koji se koristi, navodeći da International Property Software podrazumeva visok nivo kreativnosti i stvaranje novih vrednosti.
Glavna tema ovogodišnjeg Hakatona bila je Formiranje segmenata korisnika u skladu sa strategijom (Unsupervised Learning). Učesnici Hakatona su imali mentore koji su u našem Machine Learning timu i koji su im bili dostupni tokom celog Hakatona: Miloš Bijanić, Tamara Ćirić i Srđan Jovanović. Sama ideja je bila da učesnici rade na dva realna projekta zasnova na mašinskom učenju, na kojima rade naše kolege. Takmičari su dobili materijale na osnovu kojih su trebali da kreiraju business case i tehničko rešenje.
Prvi deo Hakatona bio je vezan za bankarsku industriju, gde su imali izazov da se suoče sa problemom na kom naše kolege interno rade, gde su kandidati imali priliku da rade na realnim podacima iz bankarske industrije, odnosno podacima koji se koriste za nasu CRM platformu Selectu.
Drugi deo zadatka bio je zasnovan na lokacijskim podacima našeg G# projekta, gde je bila ideja da kreiraju segmentaciju i kretanje jednog korisnika kroz shopping centar. Na osnovu ponašanja posetilaca tržnih centara kreira se segment i time se agregiraju podaci o njihovom kretanju, sezonalnosti kretanja, zadržavanju, zonama koje posećuju.
Svrha podataka koji su se koristili za vreme hakatona bila je da se naprave segmenti klijenata bankarskog sektora i shopping centra, u skladu sa određenom marketing strategijom. Pored toga što je ML deo bio orijentisan na korišćenje određenih modela da izvrši segmentaciju, trebalo i da se stvori neka biznis vrednost, odnosno da li to rešenje može da se iskoristi, da se nadogradi i implementira. Prilikom glasanja, 30% ocene se odnosila baš na tu biznis vrednost, a 70% ocene je bilo tehničko rešenje i kako su se snašli sa ML strukturom i tehnologijom, kao i interfejs koji je prikazivao rezultate rada.
Iako su svi timovi prikazali dobre ideje i rešenja zadatka, za čije su rešenje imali samo 24h, žiri je jednoglasno i sa najvećom ocenom proglasio za pobednika tim Jagode, čiji su članovi bili Iva Milojković, Gojko Čutura, Nikola Kesić, Dušan Jovanović i Jana Kovačević. Na drugom mestu je bio tim Otpisani, a treće mesto zauzeo je tim Šurikeni. Sve pohvale i za ostale timove koji su učestvovali u našem Hakatonu: Lads, Prirodna Neinteligencija i Sagsofon.
Sve čestitke i pohvale za pobednički tim!