SAGASaga-beli-132x66SAGASAGA

Larisa Zdravković, intervju za B92

Intervju Larise Zdravković za B92

Sve više banaka sa virtualnim asistentima: Rast izvoza IT usluga biće baziran na AI

Preuzeto sa sajta b92.net (LINK)

Posmatrajući bankarstvo u svetu i predviđanja koja su naša bliska budućnost, s pravom se poredimo i krećemo da razmatramo ponudu i naročito iskustva sa domaćim ponuđačima bankarskih usluga.

Da li naši virtuelni asistenti (ako ih naša banka ima) mogu glasovno da komuniciraju? Da li podizanje novca na bankomatima može da se obavi i bez kartice, već samo uz aplikaciju? Koliko naše tržište vapi za P2P plaćanjem? Da li vi imate prvu misao da kaskamo mnogo? Nismo u pravu – nije toliko strašno.

Postoje banke na domaćem tržištu koje ulažu mnogo sredstava u implementaciju inovacija i u distribuciju finansijskih usluga, jer im je cilj da prate navike i potrebe svojih korisnika. Putem jedinstvene platforme objedinjuju komunikaciju, neguju dobre odnose sa svojim klijentima u svako doba i time kreiraju iskustvo i tretman koji imate u gore pomenutom svetu. Korisnici kreiraju potrebe, a banka u saradnji sa IT inovatorima, trči tu trku.

Neke banke nude čisto kozmetička rešenja, dok druge ozbiljno olakšavaju komunikaciju i bivaju neizbežna podrška u svim sferama života. Da li vaša banka nudi ono što vama treba i personalizuje ponudu, ili ste samo deo veće grupe sa sličnim potrebama? Pitali smo predstavnika IT kompanije o inovacijama koje prave razliku na tržištu.

„Čak 92% svetske populacije ima i koristi pametni telefon svakodnevno, a 80% veoma intenzivno koristi mobilne aplikacije. Između ostalih, neke od njih su i iz oblasti  finansija i bankarstva. Klijent današnjice želi da ima banku u „svom džepu“, da plaćanja, ali i neke složenije transakcije obavlja gde god da se nalazi, na brz i ekonomičan način. Shodno tome, banke moraju da ponude usluge koje klijentima omogućavaju nezavisnost i fleksibilnost kako bi se zadovoljila njihova osnovna potreba za slobodom.  Ovo naročito važi za „Milenijalce“ koji cene upravo slobodu, ali i mogućnost prilagođavanja aplikacija njihovim individualnim navikama. Kompaniji NF Innova, članici New Frontier Group, koja je usko specijalizovana za bankarske inovacije, ovakvi pokazatelji su konstantno na radaru za unapređenje proizvoda. Iako lideri u elektronskom bankarstvu, Innova svakodnevno unapređuje postojeće modele elektronskog bankarstva u mnogim bankama na domaćem i inostranom tržištu “, dodaje Larisa Zdravković ispred kompanije Saga New Frontier Group.

Osim što štede vreme, usluge koje banke nude u okviru svojih online rešenja najčešće se obavljaju uz niže provizije. Zahvaljujući sve širem prihvatanju elektronskog poslovanja od strane klijenata, bankama se otvorio prostor za dalje unapređenje usluge. Ovde se pre svega misli na sve veću primenu veštačke inteligencije koja, osim što služi klijentima, bankama omogućava da prate ponašanje i navike korisnika kako bi mogle da prilagode i personalizuju pristup svakom od njih. Aplikacije mogu da uče kroz interakciju sa korisnikom o njegovim finansijskim navikama, pa tako banke mogu proaktivno da reaguju da bi zadovoljile njihova očekivanja i potrebe.

Integracija postojećih bankarskih mobilnih aplikacija sa veštačkom inteligencijom stvara potpuno novo okruženje u kome je bankarstvo otvoreno i fleksibilno. Uvođenjem glasovnih komandi gde korisnik jednostavnim glasovnom komandom virtuelnom asistentu dobija mogućnost da izvrši plaćanje računa, transfer novca, obavlja menjačke poslove, pa čak i podnese zahtev za kredit iz korena menja način na koji funkcionišu banke, ali i sami klijenti. Tehnološki limit za dalji razvoj praktično ne postoji. On zavisi od toga koliko će banke biti spremne da se otvore, kada je reč o podeli podataka i da se povežu sa drugim industrijama u cilju ponude još šireg opsega usluga kojima će klijenti moći da pristupe putem svojih mobilnih uređaja.

„Virtuelni asistent Raiffeisen banke, REA, na čijoj implementaciji smo radili, najbolji je primer uspešne primene veštačke inteligencije u bankarstvu. Ostvarivši preko pola miliona konverzacija za prvih šest meseci od implementacije, REA pokazuje spremnost srpskog tržišta, a tu mislim na krajnje korisnike, da u potpunosti primenjuje globalne tehnološke trendove. Saga NFG je jedna od vodećih tehnoloških kompanija u implementaciji veštačke inteligencije, a pre svega chtatbotova, u gotovo svim domaćim bankarskim sistemima, a daljom globalizacijom plasiranja rešenja baziranih na primeni veštačke inteligencije znatno ćemo uticati na dalji rast izvoza IT usluga“, zaključuje Zdravković.

Povezane vesti

I ove godine smo podržali UNICEF humanitarni „Fer Plej“ turnir

I ove godine smo podržali UNICEF humanitarni „Fer Plej“ turnir

„Serbia eGovernment Initiative“ – partnerska saradnja KOTRE i Sage

„Serbia eGovernment Initiative“ – partnerska saradnja KOTRE i Sage

Raiffeisen banka i NF Innova osvojili prestižno “Finovate” priznanje za “iKeš” kredit

Raiffeisen banka i NF Innova osvojili prestižno “Finovate” priznanje za “iKeš” kredit

Nebojša Bjelotomić na konferenciji Future is now

Nebojša Bjelotomić na konferenciji Future is now

B92: Sve više banaka sa virtualnim asistentima

B92: Sve više banaka sa virtualnim asistentima

Upravljanje je lako, vođenje ljudi je teško – Nebojša Bjelotomić

Upravljanje je lako, vođenje ljudi je teško – Nebojša Bjelotomić

style="fill:;" fill=""
style="fill:;" fill=""
© 2019 SAGA. All Rights Reserved LoboHouse Agency
    • српски
    • енглески
      Tokom posete našoj web prezentaciji, koristimo kolačiće koji omogućavaju identifikaciju korisnika. Kolačići su male datoteke koje se privremeno čuvaju na hard disku. Naši kolačići ne sadrže lične podatke, tako da je vaša privatnost zaštićena, takođe možete zahtevati brisanje evidentiranih podataka. Ukoliko isključite upotrebu kolačića, postoji mogućnost da nećete moći da otvorite sve sadržaje na našoj web prezentaciji. Da li zelite da našu web prezentaciju pogledate bez kolačića – cookies? Klikom na “Slažem se”, koristićete sve kolačiće.
      Cookie podešavanjaSLAŽEM SEODBIJAM
      Manage consent

      Kolačići

      Kolačiće upotrebljavamo kako bi ova web stranica radila pravilno. Kolačići pomažu da obezbedimo personalizovano iskustvo i relevantne reklame za vas, a web analitiku za nas. Kako biste saznali više, pogledajte listu kolačića i pogledajte našu Polisu kolačića.
      Neophodni
      Always Enabled

      Ovi su kolačići neophodni za funkcionisanje veb-sajta i ne mogu se isključiti u našim sistemima. Oni su obično postavljeni kao odgovor na tvoje aktivnosti na sajtu, koje predstavljaju zahtev za usluge kao što su podešavanje privatnosti, prijavljivanje ili popunjavanje obrazaca. Svoj pretraživač možeš da podesiš tako da blokira ove kolačiće ili te upozori na njih, ali u tom slučaju neki delovi sajta neće raditi. Ovi kolačići ne čuvaju nikakve podatke koji bi omogućili ličnu identifikaciju.

      Opcioni

      Analitika Ovi nam kolačići omogućavaju da beležimo broj poseta i analiziramo izvore prometa kako bismo izmerili i unapredili funkcionisanje našeg sajta. Oni nam pomažu da saznamo koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne i vidimo kako se posetioci kreću po sajtu. Svi podaci koje prikupljaju ovi kolačići ostaju anonimni. Ako ne želiš da daš dozvolu za ove kolačiće, nećemo znati kada posećuješ naš sajt i nećemo moći da pratimo njegovo funkcionisanje. Reklama i društvene mreže Ove kolačiće kroz naš veb-sajt mogu da postave i partnerski sajtovi za oglašavanje. Ove kompanije mogu ih koristiti radi kreiranja profila tvojih interesovanja i prikazivanja relevantnih reklama na drugim sajtovima. Oni ne pohranjuju direktno lične podatke, ali rade tako što jedinstveno identifikuju tvoj pretraživač i uređaj. Ako ne dozvoliš ove kolačiće, nećeš iskusiti naše ciljane reklame na drugim veb-lokacijama.

       

       

      • Naslovna
      • Rešenja i servisi
      • Karijera
        ▼
        • Praksa
      • Digitalna transformacija
      • O nama
        ▼
        • CSR
      • Blogovi & vesti
      • Događaji
      • Kontakt
      • sr
      • en