SAGASaga-beli-132x66SAGASAGA
  • REŠENJA I SERVISI
  • KARIJERA
  • sr

Da li vi volite da brišete prašinu?

Operation Management alati

Sedim kod kuće posle nedeljnog sređivanja i razmišljam se postoji li neko ko voli da briše prašinu? Čak i u retkim slučajevima kada je odgovor potvrdan, da li biste to radili svaki dan? Zamislite da vam neko ponudi veliki i raskošni zamak sa desetinama soba i salona, o troškovima života ne morate da brinete dokle god ispunjavate jedan sitan uslov, morate bez pomoći da brišete prašinu i bićete kontrolisani na nedeljnom nivou. Da li biste prihvatili ovu na izgled rajsku ponudu, ili bi ovaj izazov mogao lako da postane pravi pakao?

Danas, svakodnevnica velikog broja sistem administratora je upravo ovakva, repetativni poslovi koji su neophodni da sistem ostane zdrav, koji se rade manuelno i ne ostavljaju mnogo vremena, ako uopšte, za druge aktivnosti neophodne za efikasan sistem.

Manuelno praćenje servera, infrastrukturnog okruženja i virtualnih mašina je pravi Sizifov posao i ostavlja nas bez mogućnosti da blagovremeno otkrijemo kada je neophodno dokupiti novi hardver, uraditi novu instalaciju ili patch. Održavanje infrastrukture u data centrima se ne razlikuje mnogo od veličine istih, nevezano da li je to mali centar sa do deset hostova i stotinak virtualnih mašina, ili je u pitanju enterprise korisnik sa stotinama hostova i hiljadama virtualnih mašina, ako nemate odgovarajući operation managementalat, vaš posao će se opet svesti na brisanje prašine.

Photo by Franki Chamaki on Unsplash
Photo by Franki Chamaki on Unsplash

Nemoguće je ručno pregledati kompletnu infrastrukturu i na vreme uočiti da li vam manjka resursa i da li je potrebno dodati još hardvera. Nekada je dovoljno preraspodeliti već postojeće resurse i rasteretiti delove sistema, ali je ovo teško ustanoviti na vreme u manuelnom operativnom poslu.

Velike korporacije koje su globalni lideri u digitalizaciji su razvile alate za pomoć administratorima, algoritme koji automatizuju veliki deo posla. Ovi algoritmi ne samo da olakšavaju život administratorima nego pružaju i opipljivu podršku poslovnom delu kompanije kroz informacije o manama njihovog okruženja, putevima do optimizacije i uvek poželjnom smanjivanju troškova.

Kako ovi alati rade i koje su sve njihove prednosti? Početak je u prikupljanju informacija iz celog sistema, a zatim centralizovanjem podataka u jednu bazu. Nakon toga operation management alati sprovode analizu podataka, koristeći algoritme dobijene najčešće kroz best practice metode i machine learning. Kao rezultat dobijamo dijagnozu sistema i preporuke za potrebne aktivnosti.

Jedan od korisnika je imao situaciju da mu je otkazao hardver, što je dovelo do potpunog prestanka servisa koji nisu moglo da pređu na preostali deo sistema, što se odrazilo na poslovanje i žalbe korisnika. Do problema nije došlo zbog lošeg održavanja sistema ili greške administratora, jednostavno je nemoguće ovakve stvari raditi ručno na kvalitetan način. Operation management alati bi na vreme obavestili da je sistem na granici i naveo bi u preporukama da je neophodno povećanje hardverskih resursa.

Drugi korisnik je imao previše slobodnih resursa na nekim mašinama, ali su neke pokazivale loše performanse i po rečima korisnika „štucale“ su tokom rada. Klijent se ovde našao u situaciji da nije bilo dovoljno finansija da se povećaju hardverski resursi, i bilo je teško ustanoviti da resursi zapravo već postoje samo su zarobljeni u drugom delu infrastrukture. Operation Management alati ne samo da su mogle u ovoj situaciji da optimizuju rad, nego i na pasivan način da pomognu PR sektor izbegavajući negativan publicitet.

Današnji sistemi i infrastruktura zahtevaju automatizaciju praćenja i optimizovanja rada, iako investicija nekada deluje skupo, pogodnosti alata za operacioni menadžment će svakako povratiti investiciju, kao i isplatiti sebe. Pored automatizacije i optimizacije posla administratora, ovi alati pomažu i sastavljanje godišnjeg budžeta blagovremeno najavljujući neophodne troškove za hardver i pružaju podršku biznisu kroz konkretne prikaze zahteva infrastrukture.

Danas u eri kada IT kadar brzo i lako migrira, sve je teže naći vrhunskog eksperta i seniora sa velikim iskustvom koji je voljan da radi kod klijenata sa manjim obimom posla, ove alatke bi pomogle da se i ovaj deficit nadomesti. Definitivno, ulaganje u alatke za operacioni menadžment će vam dozvoliti da lagodno živite u zamku dok za vas težak posao obavlja nevidljivi duh koga ste tu zatekli.

Povezane vesti

Saga postala Huawei Certified Silver Partner i Certified Services Partner!

Saga postala Huawei Certified Silver Partner i Certified Services Partner!

Saga Day 2018 – Srbija u digitalnoj eri

Saga Day 2018 – Srbija u digitalnoj eri

SAGA NA INNOVATION WEEK-2020

SAGA NA INNOVATION WEEK-2020

Nebojša Bjelotomić na CEO SUMMIT-u

Nebojša Bjelotomić na CEO SUMMIT-u

ICT kompanije ujedinjene u humanitarnoj akciji: Gimnazijalci putuju u Hjuston na takmičenje!

ICT kompanije ujedinjene u humanitarnoj akciji: Gimnazijalci putuju u Hjuston na takmičenje!

Job Fair 2019

Job Fair 2019

style="fill:;" fill=""
style="fill:;" fill=""
© 2019 SAGA. All Rights Reserved LoboHouse Agency
    • No translations available for this page
      Tokom posete našoj web prezentaciji, koristimo kolačiće koji omogućavaju identifikaciju korisnika. Kolačići su male datoteke koje se privremeno čuvaju na hard disku. Naši kolačići ne sadrže lične podatke, tako da je vaša privatnost zaštićena, takođe možete zahtevati brisanje evidentiranih podataka. Ukoliko isključite upotrebu kolačića, postoji mogućnost da nećete moći da otvorite sve sadržaje na našoj web prezentaciji. Da li zelite da našu web prezentaciju pogledate bez kolačića – cookies? Klikom na “Slažem se”, koristićete sve kolačiće.
      Cookie podešavanjaSLAŽEM SEODBIJAM
      Manage consent

      Kolačići

      Kolačiće upotrebljavamo kako bi ova web stranica radila pravilno. Kolačići pomažu da obezbedimo personalizovano iskustvo i relevantne reklame za vas, a web analitiku za nas. Kako biste saznali više, pogledajte listu kolačića i pogledajte našu Polisu kolačića.
      Neophodni
      Always Enabled

      Ovi su kolačići neophodni za funkcionisanje veb-sajta i ne mogu se isključiti u našim sistemima. Oni su obično postavljeni kao odgovor na tvoje aktivnosti na sajtu, koje predstavljaju zahtev za usluge kao što su podešavanje privatnosti, prijavljivanje ili popunjavanje obrazaca. Svoj pretraživač možeš da podesiš tako da blokira ove kolačiće ili te upozori na njih, ali u tom slučaju neki delovi sajta neće raditi. Ovi kolačići ne čuvaju nikakve podatke koji bi omogućili ličnu identifikaciju.

      Opcioni

      Analitika Ovi nam kolačići omogućavaju da beležimo broj poseta i analiziramo izvore prometa kako bismo izmerili i unapredili funkcionisanje našeg sajta. Oni nam pomažu da saznamo koje su stranice najpopularnije, a koje najmanje popularne i vidimo kako se posetioci kreću po sajtu. Svi podaci koje prikupljaju ovi kolačići ostaju anonimni. Ako ne želiš da daš dozvolu za ove kolačiće, nećemo znati kada posećuješ naš sajt i nećemo moći da pratimo njegovo funkcionisanje. Reklama i društvene mreže Ove kolačiće kroz naš veb-sajt mogu da postave i partnerski sajtovi za oglašavanje. Ove kompanije mogu ih koristiti radi kreiranja profila tvojih interesovanja i prikazivanja relevantnih reklama na drugim sajtovima. Oni ne pohranjuju direktno lične podatke, ali rade tako što jedinstveno identifikuju tvoj pretraživač i uređaj. Ako ne dozvoliš ove kolačiće, nećeš iskusiti naše ciljane reklame na drugim veb-lokacijama.

      • Naslovna
      • Rešenja i servisi
      • Karijera
        ▼
        • Praksa
      • Digitalna transformacija
      • O nama
        ▼
        • CSR
      • Blogovi & vesti
      • Događaji
      • Kontakt
      • sr