Pozicija account manager, neadekvatnog prevoda na srpski, definiše multidisciplinarni posao, zavisno od delatnosti kojom se kompanija bavi. Pretpostavlja se da je IT Account Manager prodavac koji je fokusiran na prodaju poslovnih rešenja povezanih sa informacionom tehnologijom, kada determinišemo u širem smislu, ali ako uže pogledamo, radi se o prodaji koja se odnosi na softverska i tehnološka rešenja, što u kompaniji, sistem integratoru kakav je Saga, znači dijapazon IT portfolija „od igle do lokomotive“.
Cilj mog hvatanja za pero, najiskrenije jeste da probam da vam približim ovo zanimanje i što bolje predočim permanentni izazov koji se svakodnevno zanavlja. Nije doza eufemizma ako account manager zamenim terminom prodavac, već čisto da bih pojednostavio štivo koje je pred vama.
U ovom trenutku u Srbiji posluje preko 2.300 inovativnih informacionih kompanija koje zapošljavaju više od 28.000 ljudi. Rast IT sektora je skoro 19,5 % u odnosu na prethodnu godinu[1], bez znakova usporavanja. Izvoz IT sektora prošle godine prešao je milijardu evra, pritom, sve više se otvaraju pozicije za IT prodavce.
Priroda posla nije samo da vi prodate što više svom klijentu i sebi i kompaniji koju predstavljate obezbedite što veći profit, jer to nije etički, već je potrebno da budete kreativni mislilac, da zračite pozitivno i dobro da slušate poteškoće s kojima se vaš klijent susreće. Da dobro spoznate trenutnu situaciju i da iz ranijeg iskustva poznajete njegovu IT infrastrukturu i domet koji želi da dosegne, kako biste pronašli optimalno rešenje koje odagnava poteškoće u poslovanju. To je misija.
Realno stanje na terenu traži od vas da gajite i takmičarski duh, jer se na tržišnoj utakmici takmičite sa isto tako dobrim prodavcima i njihovim kompanijama. Osim što mora aktivno da sluša drugu stranu, komunikacijske veštine bi trebalo da budu jedno od jačih oružja. Kao što vešto razume i komunicira sa klijentskom stranom, tako bi trebalo da bude verziran da želje kompajlira u jezik tehnologije i svojim najbližim saradnicima, inženjerima i developerima prenese želje klijenta, ali i svoju zamisao kako do rešenja. Naravno, nije sve to tako jednostavno, jer nije prodavac samo proxy, nego u ovom lancu postoji i rukovodstvo koje zadaje ciljeve o kojima prodavac brine. Brine ga i sveprisutna velika odgovornost koja direktno utiče na poboljšanje zadovoljstva shareholdera.
[1] Podaci su iz 2018. godine