{IZAZOV}
Da nam je neko pre 10 godina rekao, u jeku tehnološke revolucije, da ćemo danas imati otežanu komunikaciju, verovatno ne bismo poverovali u takvu budućnost. Izazovi rada od kuće determinišu upravo takve probleme, odnosno otežanu komunikaciju sa najbližim saradnicima, manjak koncentracije usled neadekvatnih uslova za rad, pa sve do manjka informacija (zvaničnih i nezvaničnih) koje se podele u usmenom razgovoru kolega. Međutim, ono čega nismo uvek svesni, jeste da nismo na svakoj mreži bezbedni, pa tako i naše ušuškano privatno okruženje postaje meta napada zlonamernika. Naročito u vremenu pandemije, naprasno, najveći izazov postaje obezbeđenje naše ionako otežane komunikacije sa kompanijom i klijentima od kompromitovanja. Ono što mi kao korisnici ne vidimo uvek, jeste ono što ste dešava iza zavese dok mi obavljamo posao od kuće. Vaš nasušni IT sektor je „jutilizovan“ 300%, slikovito rečeno, kako bi držao brod na površini dok voda nadire u potpalublju.
{UBS & Saga}
S ponosom kažemo da je Saga kompanija koja je u pravom trenutku bila spremna da tehnologijom poslednje generacije odreaguje na prefinjene zahteve svojih korisnika. Odgovorno, naš višedecenijski korisnik, Udruženje Banaka Srbije (UBS), nije hteo da prepušta vanredne okolnosti slučaju, već empirijski, prema prethodnom vrhunskom iskustvu sa Microsoft on premise proizvodima, napravio je iskorak i novonastale okolnosti konvertovao u prednost, pa svoje aktivnosti preselio u cloud. Da podsetimo, UBS za primarni cilj ima jačanje reputacije i odbranu interesa svojih članica kako u zemlji, tako i u inostranstvu, čime unapređuju bankarsku delatnost i nivelišu praksu. Što će reći, velika odgovornost i osetljiva komunikacija je u centru delatnosti ove organizacije.
{REŠENJE}
Za početak, integracijom on-premise Active Directory i Exchange-a sa Office365, koristeći Azure Active Directory Connect i Exchange Hybrid opcije, korisnik sada na jednom mestu upravlja svojim identitetima. Posao selidbe u cloud je temeljno planiran i uključena je još nekolicina proizvoda, poput Microsoft 365 E5, Microsoft Azure Active Directory, Exchange Hybrid opcije, Microsoft Defender Advanced Threat Protection, Microsoft Intune, DataLoss Preventions, Rights Management, MFA. Kada ovako utemeljite polise, na red su došli kolaboracioni alat Teams i deljenje sadržaja putem SharePoint portala i OneDrive, bezbednog smeštanja podataka. Kao kruna ovog posla, još jedna osetljiva kategorija kojoj su s posebnom pažnjom pristupili, svakako su emailovi. Bezbednost je opet bila u fokusu, pa su integrisane antimalware polisa, antiphishing polisa, safe attachment polisa, safe links polisa, default spam filter polisa i na kraju outbound spam filter polisa.
{ZADOVOLJNI KORISNIK}
{benefiti}
Sada se zaista može reći da smo zajedničkim snagama oformili bezbedno utvrđenje koje i zaposlenima i članovima, uz vidno poboljšanje komunikacije i kolaboracije, omogućava veću produktivnost, mobilnost i što je najvažnije, vodi ka merljivim i boljim rezultatima – što bi bilo veoma naporno dostići na tradicionalan način u vreme vanrednih okolnosti.
Bezbedno i mobilno poslovanje iz cloud okruženja, je bio zadatak za budućnost. Odnosno, da završimo tekst kao što smo i počeli – da ste nas pitali deceniju pre, u ovakvu cloud-budućnost bismo mogli da poverujemo.